לפני שמקבלים החלטה על קניית דירה , בית או כל נכס נדלני אחר עליכם לבדוק את הדירה באופן קפדני, הבדיקה כוללת מספר ביקורים רב בנכס, העדפה ל4 פעמים לכל הפחות, עם כמה שיותר מכרים ובני משפחה (רצוי בכאלה שיש בבעולתם נכס ומבינים דבר בנדל״ן) מטרת הבדיקה הינה ווידוי תקינות הנכס אשר אתם עומדים לקנות מרטיבויות או ליקויי בניה אחרים.

ישנם מקרים בהם רוכשים דירה רק בגלל המראה, המיקום, והרושם הראשוני שהציגו בעלי הבית על הנכס, במציאות שלנו ובעיקר במדינתנו הקטנה אשר איכות המגורים בה מדשדשים מאחור מול הסטנדרט העולמי, חייב להמתין ולעשות את העסקה רק אם אנחנו יודעים בוודאות את יתרונות ומגבלות הנכס, כי לא נעים לקנות דירה ולגלות שוועדת התכנון המקומית מתכננת לבנות גן ילדים ציבורי או בית ספר בשטח הפתוח שליד הבית.

לכן, לפני חתימה על חוזה קניית דירה חשוב לבדוק את הנכס מכל ההיבטים, וחובה לקבל ייעוץ וליווי בקניית דירה מעורך דין קניית דירה ובשמו המלא עורך דין מקרקעין אשר יפשט לכם את הליך הקנייה לבטוחה ויפזר אור על כל החלקים החשוכים בעסקאות נדל״ן.

חוק המקרקעין בישראל חוקק בשנת 1969 ועליו בנויים כל חוקי הנדל״ן בישראל כיום, החוקים מתייחסים לסוגיות בעלות על קרקע ובמסגרת חוקים אלה ניתן להבין כללים לגבי זכויות שימוש בקרקע, מיסוי מקרקעין, ובעלות..

מקרקעין הינו מושג רחב ובתוכו קיימים שלל נושאים המתייחסים לסוגיות נדל״ן, כאשר אדם מעוניין לבצע רכישת נדל״ן הוא צריך לקנות זכות בעלות על הקרקע או זכות חכירה על הבית ברשות מקרקעי ישראל ובמרשם המקרקעין.

קניית דירה מקבלן

קניית דירה חדשה מקבלן מצריכה ליווי משפטי על ידי עורך דין מנוסה בגלל הסיבה שלקבלנים יש עורך דין מטעמם אשר ביצעו לא פעם עסקאות מהסוג הזה והם יודעים את מקורות הרווח, כך שאדם מגיע לקנות בית פעם ראשונה בחייו ללא עו״ד הוא יכול להפוך לטרף קל של הקבלנים בעקבות אי ידיעת החוקים והעלויות הכרוכות בכל סעיף. לאור החיפוש אחר דירות במחיר זול מהשוק, קבלנים רבים מציעים דירות יחסית מוזלות בין אם במחיר למשתכן או בנייה פרטית של קבלנים. כדיי למכור דירה בזול מהשוק הקבלן צריך לחסוך בעלויות הבנייה, אם סטנדרט של קיר מבוטן הינו 40 ס״מ לדוגמא, הקבלן יבצע 20 ס״מ קיר וכתוצאה מכך חדירת הרעש לחלל תיהיה הרבה יותר גבוהה וכו׳.

קניית דירה מקבלן הינה עסקה מבורכת אך כדאי לזכור שמחיר דירה זול מוביל לחסכון בעלויות הבניה הגוררים ליקויי בניה, לפעמים חמורים ביותר.

כאשר בוחרים לקנות דירה מקבלן ולהעזר בליווי מקצועי של עורך דין קניית דירה על עורך הדין תחילה לבדוק את מצבו הפיננסי של הקבלן כדיי לבחון האם הוא מסוגל מבחינה כלכלית לבנות את הנכס או הבניין בהתאם לדרישות, את עבר עסקאותיו בתחומי הנדל״ן ואישורי בנייה כאלו ואחרים מהרשיות המקומיות. בשלב עריכת הסכם המכר על העו״ד לוודא את התחייבויות הקבלן בנוגע להיתרים, מועד מסירה, תיאור הפרוייקט ואיכות הבניה. העברת תשלום על דירה תתבצע לפי התקדמות הפרויקט ועל הקבלן להבטיח את כספי הרוכש באמצעות פוליסת ביטוח מאושרת, כאשר הקבלן לא עושה זאת הוא רשאי לדרוש מהרוכש סכום שלא יעלה על 7% ממחיר הנכס.

בנוסף מחויב הקבלן לחתום על מפרט הדירה, איכות, וסטנדרט הבנייה הצפוי. ישנם המון מקרים בהם איכות בנייה לא טובה מובילה את בעלי הנכס למבוי סתום, כאשר אין את מי להאשים בליקויי הבנייה. עו״ד טוב יוודא שיהיה את מי לתבוע כאשר מתגלים ליקויי בנייה והגורמים המטפלים מתנערים מאחריות

שאלות נפוצות של רוכשי דירות

מהי עלות עורך דין קניית דירה?
עלות עורך דין קניית דירה היא לרב 1% ממחיר הנכס

מהו שכר טרחת עורך דין קניית דירה יד שנייה?
לרב אין הבדל בין שכר טרחת עורך דין קניית דירה יד ראשונה לקניית דירה יד שניה, העניין תלוי במורכבות העסקה, ניתן לקרוא עוד על שכר טרחה בעסקאות מקרקעין והמורכבות שבהן.

האם כדאי לקחת עורך דין קניית דירה מקבלן?
על מנת לוודא שהקבלן באמת יכול לקחת על עצמו את הפרוייקט ולתכנן שכונת מגורים בסטדנרט בנייה גבוה כמו שמצוייר על השלטים בחדרי המכירות, רצוי ואף רשלנות אמיתית אם לא.

האם צריך עורך דין קניית דירה מעמידר?
לרב מי שזכאי לקנות דירה מעמידר זהו דייר אשר משכיר את הנכס לפחות 5 שנים ומחיר העסקה יעלה על 350,000 שקלים, במקרה זה הדייר מכיר את הדירה, את איכות הבניה, את השכנים, תוכניות וכו׳ , לכן מהיבטים אלו הוא לא זקוק לשמאי מקרקעין ובדיקות נכס כי הוא כבר יודע מה הוא קונה, אך אם הוא מעוניין בהפחתת מיסוי מקרקעין, היתר הרחבות בניה עתידיים ועוד רשימה לא קטנה של היבטים רצוי מאוד לפנות לעורך דין מקרקעין מנוסה בקניית דירה מעמידר.

האם כדאי לקנות דירה בלי עורך דין מקרקעין?
כפי שניתן להבין מהפסקה הקודמת קניית דירה או נכס נדל״ני ללא עורך דין מקרקעין מנוסה יכולה להיות שגיאה קריטית שתעלה הרבה מאוד כסף בעתיד ובמקרים מסוימים תלווה את הרוכש כל חייו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *