ביטול צו הריסה

תוכן עניינים

צו הריסה מעניק לרשויות המקומויות כח בכדיי למנוע את הבניה הלא חוקית, כאשר אדם מבצע בנייה לא חוקית בביתו או כאשר אין לו היתרי בנייה מהועדה המקומית הוא נמצא בסיכון להוצאת צו נגדו על בנייה לא חוקית וכי יש להרוס את המבנה, לכן מומלץ להמנע מביצוע בנייה ללא היתר אך קיימות דרכים לערער על צו הריסה במקרים ספציפים.

צו הריסה מנהלי

צו הריסה מנהלי הינו אמצעי מהיר להפעלת סמכות הריסת מבנה ללא היתרי בנייה, מרגע קבלת צו הריסה מנהלי הועדה יכולה להוציא לפועל את הריסת המבנה תוך 24 שעות ולא יאוחר מ-30 יום, לכן ברגע קבלת הצו על בעל הנכס להגיש ערעור לבית המשפט לעיניינים מקומיים שבו בית המשפט ידון במקרה, בית המשפט מוגבל מאוד במקרה זה מכיוון שהמחוקק הגביל את סמכותו של בית המשפט בהליכים אלו וכי יש להיעווץ עם עורך דין מנוסה בתחום המקרקעין כדיי להפחית את הסיכוי שהבקשה תדחה.

צו הריסה שיפוטי

צו הריסה שיפוטי הינו הליך פלילי שבמסגרתו בעל הנכס נשפט בבית משפט השלום, ועדת התכנון המקומית מאלצת את בעל הנכס להרוס את המבנה ולשאת בעלויות ההריסה בין אם הרס בעצמו או בין אם ההריסה בוצעה על ידי הרשויות.

מועד ההריסה נקבע על ידי בית המשפט וכי צו זה מאפשר לבעל הנכס לנסות ולהכשיר את הבנייה בתקופת הדיונים ( אם קיימת אפשרות ) ואף לדחות את מועד ההריסה.

חשוב לדעת כי בית המשפט רשאי לקבוע תקופת מאסר על הנאשם לאחר ההרשעה.

עיכוב ביצוע צו הריסה

בתי המשפט יכולים להחליט על עיכוב ביצוע צו הריסה אך נמנעים מכך כדיי לא לגרור תיקים לתקופת זמן בלתי ידועה, לעיתים ישנם מקרים שבהם לבעל הנכס קיימים מסמכי היתרי בנייה רשמיים מהועדה לתכנון ובניה המקומית, אם כך הדבר אז סיכויי ביצוע הצו נמוכים מאוד עד אפסיים.

כדאי להגיש בקשה לעיכוב ביצוע צו הריסה על בעל הנכס לפעול מיידית מול הרשויות.

ביטול צו הריסה

אין להשלים עם רוע הגזירה בקבלת הצו מכיוון שניתן בהחלט לבטל צו הריסה כאשר מקבלים ייצוג משפטי על ידי עורך דין מנוסה בתחום.

כדיי להוציא צו הריסה על הרשויות המקומיות להמציא מסמך המנמק את בקשת הצו, מסמך זה יכתב על ידי מהנדס מטעמם וכי הוא יהיה חייב להציג הוכחות על בנייה לא חוקית , הצעד הראשון מנגד יהיה להגיש בקשה לביטול הצו או לדחיית הריסת המבנה כאשר מתקיים אחד מהסעיפים הבאים:

  • תוכנית הבניה הינה חוקית בניגוד להחלטת המהנדס
  • הוכחה שהצו לא בוצע בכדיי למנוע עבודה מוגמרת
  • מידע שגוי במסמך הצו, אשר מבטל את תוקפו

ככל שיותר ממהרים להתנגד כך סיכויי ההצלחה לביטול צו ההריסה עולה , וכן במקרה זה דרוש עורך דין טוב, כזה שבקיא בפרטים הקטנים עד היסוד וידע לפני הגשת התביעה את אחוזי ההצלחה.

משרד עורכי הדין ענבל ששי ושות׳ מעניק מענה ראוי ללקוחות שהוצא נגדם צו הריסה.

צרו קשר

דילוג לתוכן