עורך דין תביעת ביטוח תאונות תלמידים

ילדים כבר מגילאי גן ועד לגילאי בית הספר התיכון מאופיינים בשובבות, שעל אף שהיא יכולה לעתים להיות מקסימה, פעמים רבות היא מובילה לתאונות לא נעימות. פציעות כתוצאה מנפילה ממתקנים בגני שעשועים או טיפוס על גדר, החלקה, פציעה במהלך טיולים או שיעורי חינוך גופני וריבים בין תלמידים הן הנפוצות ביותר. במאמר זה תוכלו לגלות האם יש לילדכם שנפצע זכאות לתמלוגי ביטוח במסגרת ביטוח תאונות תלמידים, כיצד מגישים את התביעה ומה אתם יכולים לעשות במידה ותביעתכם נדחתה על ידי חברת הביטוח.

תוכן עניינים

מהי תביעת ביטוח תאונות תלמידים?

ראשית, יש להבין מה הוא ביטוח תאונות תלמידים. ביטוח תאונות תלמידים או בשמו הרשמי ביטוח תאונות אישיות לתלמיד הנו ביטוח שעושה רשות החינוך המקומית לכל תלמיד הזכאי לחינוך חינם. תביעת ביטוח תאונות תלמידים הנה תביעה שמגישים הורי התלמיד או האפוטרופוס שלו לחברת הביטוח לשם הפעלת הפוליסה המכסה את אותו תלמיד לאחר שנפגע כתוצאה מתאונה, או לאחר שהורה או בן משפחה אחר של התלמיד נפגעו במסגרת פעילות המוסד הלימודי.

מהם התנאים להגשת תביעת ביטוח תאונות תלמידים?

ביטוח תאונות תלמידים מכסה תאונות שעבר התלמיד בכל ימות השנה (גם בימי חופש), בכל שעות היום, בכל מקום בו התלמיד נמצא (גם מחוץ לשטחי המוסד הלימודי), ובכל סוג פעילות שהוא מבצע (גם פעילות שאינה לימודית). בנוסף לכיסוי התלמיד עצמו, הפוליסה מכסה גם הורה או בן משפחה של אותו התלמיד אשר השתתף באופן התנדבותי בפעילות רשמית של המוסד החינוכי, גם אם בוצעה מחוץ לשטחי המוסד.

ביטוח תאונות תלמידים אינו מכסה פגיעות ממלחמה, פעולות איבה או מתאונות עבודה. זאת, מכיוון שישנה זכאות לפיצוי מהמוסד לביטוח הלאומי בגינן. הוא גם אינו מכסה פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים אלא במקרים חריגים. זאת, מכיוון שאז יחול חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ותהיה זכאות לפיצוי בגין נזקי גוף מכוח פוליסת ביטוח החובה של אחד הרכבים המעורבים בתאונה, או מקרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

אלו מסמכים נדרשים לצורך הגשת תביעה?

לטופס התביעה על תאונת תלמידים יש לצרף את המסמכים הבאים:

  • מסמכים רפואיים מיום התאונה.
  • מסמכים רפואיים מתאימים ועדכניים בנושא הפגיעה, כולל תוצאות בדיקות כגון MRI, CT, רנטגן וכו’.
  • כתב ויתור על סודיות רפואית חתום על ידי ההורה או האפוטרופוס ומאומת על ידי גורם מתאים.
  • במידה והתביעה מוגשת בגין אירוע בו הייתה מעורבת המשטרה, למשל אירוע פלילי, צריך לצרף גם אישור משטרה בדבר התרחשותו.
  • מסמכים מכל גוף אחר במידה והיה מעורב באירוע, כגון מד"א, מכבי אש וכו’.
  • במידה והוגשו בעקבות התאונה לביטוח הלאומי בקשות או תביעות לקצבה, יש לצרף גם את המסמכים שהתקבלו מהמוסד לביטוח הלאומי.
  • אישור לימודים של התלמיד במוסד החינוכי, ואישור היעדרות ממנו כתוצאה מהתאונה.
  • צילום תעודת זהות של הורי התלמיד כולל הספח ובו פרטי התלמיד. אם התלמיד אינו קטין, יש לצרף תעודת זהות שלו ולא של הוריו.
  • תצלום שיק מבוטל או אישור ניהול חשבון בנק.
  • במידה והתביעה מוגשת על ידי עורך דין ובייצוגו, יצורף גם ייפוי כוח חתום על ידו הכולל את תאריך האירוע.

מה הפיצוי בגין תאונת תלמידים בבית ספר?

כאשר התלמיד נמצא באשפוז, או במקרה שנגרמה לתלמיד נכות זמנית של 90 ימים לפחות כתוצאה מתאונה, ישולם סכום פיצוי יומי עבור כל יום בו הוא שהוי באשפוז או עבור ימי הנכות הזמנית. בכל שאר המקרים, לרוב ישולם פיצוי חד פעמי. למשל, מקרה של מוות מתאונה ושל נכות מלאה או חלקית שהיא קבועה (לצמיתות). גודל הפיצוי החד פעמי במקרה של נכות קבועה תלוי בחומרת ושיעור הנכות. למשל, בנכות מלאה של 100% לצמיתות, עשוי להינתן מענק של 600,000 ש"ח, ובנוסף מענק חומרה של 200,000 ש"ח המשולם במקרים של נכות צמיתה של 80% ומעלה. הסכומים עשויים להשתנות משנה לשנה.

בנוסף, לפיצוי בגין התאונה עצמה, מגיע לתלמיד באמצעות הוריו החזר כספי בגין הוצאות השכרת אמצעי עזר רפואיים להם נזקק בעקבות התאונה, החזר הוצאות רפואיות אשר חוק ביטוח בריאות ממלכתי אינו מכסה, והוריו זכאים להחזר בגין הוצאות חילוץ אשר שילמו לחילוץ נפגעים שנמצאו  במצוקה.

שלבים בהגשת תביעת ביטוח תאונות תלמידים

  1. איסוף וארגון המסמכים והחומר הרפואי. החסרת מסמכים עשויה לעכב את התביעה, ובמקרה של החסרת מסמכים רפואיים קריטיים המעידים על מצב הנפגע – אף הוביל לדחייתה.
  2. הגשת טופס התביעה לחברת הביטוח יחד עם כל המסמכים. ניתן לבצע את ההגשה באופן מקוון, או לחלופין להוריד את טופס התביעה, למלא אותו ידנית ולשלוח לכתובת חברת הביטוח בצירוף המסמכים בדואר, בפקס או באימייל.
  3. בחינה על ידי חברת הביטוח. בשלב זה חברת הביטוח תעבור על החומר שנמסר לה. במידה ומשהו חסר, היא תבקש מהורי התלמיד הבהרות לגבי פרטים שמסרו או מסמכים נוספים. לבסוף, חברת הביטוח תקבל החלטה לקבי קבלת או דחיית התביעה, תוך 30 ימים מהיום שיתקבל אצלה מלוא המידע והמסמכים הנדרשים.
  4. קבלת הודעה מחברת הביטוח בגין החלטתה. ההחלטה שתתקבל יכולה להיות של תשלום מלא (קבלת התביעה באופן מלא), תשלום חלקי (קבלת התביעה באופן חלקי), פשרה או דחיית התביעה.
  5. השגה על הלטה שנדחתה. במידה ותביעת תאונות תלמידים נדחתה, ניתן להילחם בהחלטה כפי שנפרט בהמשך מאמר זה.

מה ניתן לעשות במקרה בו התביעה נדחתה?

במקרה ותביעתכם להפעלת פוליסת ביטוח תלמידים נדחתה על ידי חברת הביטוח, ניתן לפעול בכמה דרכים. ראשית, ניתן להגיש ערר על הדחייה בהליך ערעור פנימי של חברת הביטוח. במידה והחליטה חברת הביטוח לדחות גם את הערר, ביכולתכם להגיש תביעה לבית המשפט המוסמך לשם קבלת תמלוגי פוליסת ביטוח התלמידים. בנוסף לשני אלו, ניתן להגיש על חברת הביטוח תלונה ליחידה לפניות הציבור ברשות שוק ההון.

למה חשוב להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתביעות ביטוח תאונות תלמידים?

ניסיון החיים מראה שלתביעות ביטוח המוגשות על ידי האזרח הפשוט ללא ייצוג עורך דין יש סיכוי גבוה יותר להידחות. זאת, ראשית מכיוון שלאדם ללא הכשרה, הסמכה וניסיון מקצועי בתחום הביטוח אין את הידע המשפטי ואת הכלים הפרקטיים שרכש עורך הדין לאורך שנים רבות של לימודים וליווי לקוחות. חוסר ידע וניסיון אלו מגבירים משמעותית את הסיכוי לעשיית לטעויות קריטיות שחברות הביטוח לרוב לא יהססו לדחות בגינן את התביעה. שנית, השלבים שיש לעבור עד להשגת הפיצוי עשויים להיות רבים, והדרך לא בהכרח ברורה.

אם ברצונכם להגדיל את סיכויי התביעה שלכם משמעותית, אנו מייעצים לכם לקבל ייצוג ראוי לעניינכם בכל שלב בהליך החל מארגון המסמכים והגשת התביעה, ובכל הליך אחר אליו אתם עשויים להידרש כגון הליכי ערעור או תביעה בבית המשפט. אנו ב-A.S Law Firm מתמחים בדיני הביטוח השונים כולל תביעות ביטוח תאונות תלמידים, ונשמח לסייע גם לכם לקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לכם מחברת הביטוח עבור התאונה שעבר ילדכם. צרו קשר.

שאלות ותשובות

ביטוח תאונות תלמידים הנו הסכם ביטוח שעושה רשות החינוך המקומית לכל תלמיד הזכאי לחינוך חינם. הפוליסה המכסה את הפגיעה של אותו תלמיד כתוצאה מתאונה, ואת הפגיעה של הורה או בן משפחה אחר של התלמיד כתוצאה מתאונה שהתרחשה במסגרת פעילות המוסד הלימודי.

לא. הפיצוי מכוח פוליסת ביטוח תלמידים ניתן בהתקיים תנאי הזכאות ללא שאלה של אשם, רשלנות או אחריות לקרות התאונה או הנזק.

ביטוח תאונות תלמידים אינו מכסה פגיעות ממלחמה, מפעולות איבה, מתאונות עבודה או מתאונות דרכים. זאת, מכיוון שהנפגעים בכל אלו זכאים לפיצוי ממקור אחר (מהמוסד לביטוח הלאומי, או במקרה של תאונת דרכים מכוח פוליסת ביטוח החובה של אחד הרכבים המעורבים בתאונה או מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

כן. ביטוח תאונות תלמידים חל על התלמיד 24 שעות ביממה כולל אחרי שעות הלימודים, בכל ימות השנה כולל בימי חופש, בכל מקום בו נמצא התלמיד ועל כל סוגי הפעילות שהוא מבצע.

תאונת דרכים שעבר תלמיד, בין אם בדרך לבית הספר ובין אם לא, אינה מזכה בתגמולי ביטוח מכוח פוליסת ביטוח תאונות תלמידים. ביטוח תאונות התלמידים אינו מכסה תאונות דרכים, אך עדיין תהיה זכאות לפיצוי בגין נזקי גוף מכוח פוליסת ביטוח החובה של אחד הרכבים המעורבים בתאונה, או מקרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

ניתן לקבל תמלוגי ביטוח בגין תאונות תלמידים רק מחברת הביטוח, ולכן יש להגיש את התביעה רק אליה. ואמנם, בעקבות תאונת תלמידים, עשויה לקום זכאות גם לקצבת ילד נכה או קצבת נכות כללית מן המוסד לביטוח לאומי, וכן זכאות להטבות נוספות. במצב כזה כדאי מאוד להגיש את התביעות הרלוונטיות (כל מקרה לגופו)  גם למוסד לביטוח הלאומי לשם מיצוי זכויות מלא.

לתביעות ביטוח תאונות תלמידים יש התיישנות מיוחדת. חוק חוזה הביטוח קובע תקופת התיישנות של 3 שנים בלבד בתביעות ביטוח. אולם, חוק ההתיישנות קובע כי כאשר מדובר בקטינים, תקופת ההתיישנות מתחילה להיספר רק מהיום בו הקטין מגיע לגיל 18. משמעות הדבר היא שניתן להגיש תביעת ביטוח תאונות בגין תלמיד שנפגע עד ליום בו מלאו לאותו תלמיד 21 שנים, גם במידה והתאונה התרחשה המון שנים לפני כן.

סכום הפיצויים המקסימלי שעשוי להינתן הוא בסביבות 800,000 ש"ח. זאת, כאשר נקבעה נכות מלאה של 100% לצמיתות, אשר מקימה זכאות למענק מקסימלי של כ-600,000 ש"ח, ובנוסף ניתן מענק חומרה של 200,000 ש"ח המשולם כאשר נקבעה נכות צמיתה של 80% ומעלה. הסכום עשוי להשתנות משנה לשנה.

תפקידו של עורך דין לתביעת ביטוח תאונות תלמידים הוא ללוות את הלקוח בכל שלב בהליך, כבר משלב ארגון המסמכים, במילוי והגשת התביעה ובמידת הצורך גם לאחר מכן בהליכי הערעור או התביעה המשפטית. עורך הדין יבחן את סיכויי התביעה, ינחה את הלקוח לגבי דרך התנהלותו הנדרשת על מנת להגביר את סיכויי התביעה, ינסח ויכתוב כל מסמך משפטי שנדרש מול חברת הביטוח ובתי המשפט, ינהל משא ומתן מול חברת הביטוח, יגיש את התביעה וינהל את ההליכים תוך שהוא מקפיד על הצגת עניינו של הלקוח בצורה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא דיני ביטוח

דיני ביטוח
דיני ביטוח

דיני ביטוח: דעו את זכויותיכם תוכן עניינים ברגעי האמת, כשהבית נפרץ או מוצף במים, הרכב נגנב או צריך לעבור ניתוח מורכב, עברתם תאונת עבודה או

למאמר המלא »
משרד עורכי דין תאונות עבודה
עורך דין תאונות עבודה

תוכן עניינים מהי תאונת עבודה? תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 79 לחוק הביטוח לאומי נוסח משולב התשנ"ה-1995. החוק מגדיר תאונת עבודה כתאונה שאירעה תוך כדי עבודתו של הנפגע ועקב

למאמר המלא »