פינוי שוכר מדירה

תוכן עניינים

בעלי נכסים מחשיבים את חוזה השכירות לחוזה פשוט, בדרך כלל המשכירים מוצאים חוזה ״סטנדרטי״ באינטרנט מדפיסים, חותמים ומקווים לטוב, בפועל רבים המקרים בהם בעלי הנכסים נכנסים לסיטואציות קשות בעקבות החוזה הדל שלא מכיל סעיפים קריטיים בהשכרת נכס.

הסיבות לפינוי שוכר מדירה

  • בסיום חוזה השכירות כאשר לדייר אין אופציה להערכת החוזה
  • הדייר הפר את הסכם השכירות באופן משכנע
  • השוכר לא משלם דמי שכירות

במקרים אלו בעל הנכס רשאי לפנות את הדייר מהבית, תחילה עליו להודיע בכתב לשוכר כי הוא מעוניין לסיים את תקופת השכירות. כאשר השוכר לא מגיב לבקשת בעל הנכס ונשאר בדירה, בעל הנכס רשאי לנקות בצעדים כדיי להוציא את הדייר מהדירה.

פינוי שוכר בהליך מהיר

הליך מהיר לפינוי שוכר מדירה שבמסגרתו בית המשפט דן בתיק עד 90 יום ממועד הגשת התביעה, בעל הנכס נדרש להציג את כל הממצאים והראיות שקיימים לזכותו כדיי להוכיח את הפלישה לנכס, לרב פסק הדין יפסק בתום הדיון אך בית המשפט לא מחוייב לכך בתקנות החוק וכי מערכת המשפט ראשית למצוא לנכון את מועד פסק הדין. לאחר הדיון בהנחה כי נקבע פסק הדין ובעל הנכס קיבל צו פינוי שוכר, על בעל הנכס לפנות להוצאה לפועל ולממש את הליך הפינוי, חשוב לדעת כי גם להוצאה לפועל נדרש כמה חודשים כדיי לפנות את הדייר כך שכדאי לקצר זאת בתחילת ההליך על ידי הגשת הודעת פינוי למועד קבוע.

פינוי שוכר בכח

זה נכון! שדייר לא משלם לבעל הנכס הוא גורם לו נזקים כלכליים ותחושת עוקץ ורמאות אך על בעל הנכס להיעזר בסבלנות ואינו רשאי לפנות את השוכר בכח גם אם לא מדובר בכח פיזי, לבעל הנכס אסור לנתק את הדייר ממיים, חשמל, גז, להחליף מנעול בדלת הכניסה, להוציא חפצים מהדירה ולהשתלט על הדירה.

פינוי שוכר בכח היא אופציה לא חוקית בעליל ועל כן לא פעם דיירים שפונו בכח תבעו את בעלי הנכסים על הנזק שנגרם להם בעקבות הפינוי, בית המשפט מחמיר עם בעלי הנכסים שלקחו את החוק לידיים ( לרב יקבע כי על בעל הנכס לשלם פיצויים כספיים לשוכר) .