הסכם טרום נישואים

תוכן עניינים

מגיעים אלינו למשרד לא מעט זוגות אשר רוצים לנסח הסכם טרום נישואים כדי להבטיח את עתיד רכושם, לא נכניס את דעתינו על בני זוג שרבים על סעיפים בהסכם עוד לפני החתונה, אך מנסיוננו זוגות אלו אינם מצליחים בחיי הנישואים וטובה שעה אחת קודם לנסח הסכם טרום נישואים.

הסכם טרום נישואים הינו חוזה משפטי אשר זוגות לרב מוותרים עליו לפני החתונה בעיקר מן התחושה כי האהבה תחזיק מעמד לאורך כל החיים ולא יצטרכו לממש את ההסכם, לפעמים זה נכון ולפעמים לא, לכן מומלץ לנסח הסכם רק למקרה וחס וחלילה. הסכם טרום נישואים הינו הסכם מקובל בחברה הישראלית, בעיקר בעקבות הסטטיסטיקה הגבוהה של זוגות גרושים בישראל.

הסכם טרום נישואים לפני נישואים

בדרך כלל חותמים על הסכם טרום נישואים לפני נישואים כאשר אחד מבני הזוג מגיע לחתונה לאחר שהוא כבר צבר רכוש רב, לרב יבצעו הסכם טרום נישואים על דירה ששייכת לאחד מבני הזוג או עסק ששייך לאחד מבני הזוג ואפילו בגלל העובדה כי אחד מבני הזוג מגיע ממשפחה אמידה ומתוכנן להגיע לבני הזוג כסף רב מהמשפחה כמתנה להחתונה.

מטרת העריכה של הסכם טרום נישואים לפני הנישואים היא למנוע סכסוכים עתידיים בנוגע לרכוש במידה ובני הזוג יחליטו להתגרש, הסכם טרום נישואים מבטיח לבני הזוג חלוקה הוגנה ועניינית והכי חשוב ידועה מראש. מטרה נוספת היא לפי האמור מעלה כי אחד מבני הזוג רוצה להגן על רכושו וכי לא תבוצע חלוקת רכוש לאחר הגירושים.

כדי שלהסכם טרום נישואים יהיה ערך משפטי על בני הזוג להציג אישורים להסכם הטרום נישואים:

  • אישור ע"י בית המשפט לענייני משפחה
  • אישור בבית הדין הרבני
  • אישור אצל רשם הנישואין
  • אישור בפני נוטריון

איך להודיע לבן הזוג על כוונתי לערוך הסכם טרום נישואים

זוגות רבים מתלבטים האם כדאי לעלות את הנקודה שבה הצטרכו לחתום על הסכם טרום נישואים, לרב הם חוששים מהתגובה של בן הזוג שמא הוא או היא יפגעו מהדרישה לערוך הסכם טרום נישואים, נכון יש בזה משהו, אך עם סטטיסטקת הגירושים בישראל כדאי לדלג על חוסר הענימות ולערוך הסכם טרום נישואים מכבד לשני הצדדים.

הסכם זה צריך להגיע מהבנה של שני בני הזוג לסדר לעצמם אלטרנטיבה בטוחה במקרה של גירושים וכי בני הזוג לרב ישיגו מהסכם הטרום נישואים הרבה יותר ממה שהיו משיגים בלעדיו ויחסכו לעצמם הוצאות משפטיות על הגירושים העתידיים (בגירושים קשים ההוצאות יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף הרבה יותר).

עורך דין להסכם טרום נישואים

חשוב שהסכם טרום נישואים יהיה מותאם אישית לפי הרכוש הפרטי של בני הזוג וכי לא כדאי למצוא איזשהו הסכם טרום נישואים סטנדרטי באינטרנט או הסכם טרום נישואים לדוגמא ולבצע בו שינויים, הסכם טרום נישואים מקצועי צריך להיכתב על ידי עורך דין מומחה לחוזים אשר בקיא בפרטי החוק ובפרטי הרכוש של בני הזוג ועל ההסכם להיות מדוייק וברור על מנת למנוע מריבות עתידיות לפי הצרכים של בני הזוג.

ענבל ששי ושות׳ הינו משרד עורכי דין מוביל בעפולה, המעניק ליווי משפטי בעריכת הסכם טרום נישואים בין בני זוג, אנו מחכים לכם ונשמח לתרום מנסיוננו הרב בעריכת הסכמי טרום נישואים.